Hogyan polírozzunk úgy mint a profik?

Hogyan polírozzunk úgy mint a profik?

A lakkréteg csillogásának újjávarázsolásához, vagy még annál is jobb eredmény eléréséhez szükséges lehet a javítás. Még a legjobb viaszok sem hozzák meg a kívánt eredményt egy ilyen eljárás nélkül.

Sokan nehéz folyamatnak tartják ezt, de ez egyáltalán nem igaz. Csak néhány dolgot kell észben tartanunk, amiket ebben a cikkben részletezünk. Az időigényesség ténye viszont igaz. Ahhoz, hogy alaposan eltávolítsuk a karcolásokat, egy szabad hétvégére lesz szükségünk. Szerencsére, ha úgy döntünk, hogy magunk végezzük el a munkát, és nem egy autókozmetikai műhelyt választunk, akkor ezzel sok pénzt takaríthatunk meg. Sőt, még akkor is, ha vásárolnunk kell egy polírozó gépet

A lényeg a lakkréteg javítása ami egy hosszadalmas eljárás de ha jól csináljuk akkor az eredménye akár több évig is látható lesz

Természetesen a lakkréteg javítása után néhány dologra oda kell majd figyelnünk annak érdekében, hogy az autó huzamossab ideig karcolásmentes legyen. Először is – a hírhedt gépi autómosókat kerülnünk kell majd ez nem a gépek minősége miatt van hanem a szivacsokba és kefékbe található más járművekről már lemosott homokrészecskékről, amik a lakkotréteget minden további nélkül megkarcolják.

Másodszor, emlékeznünk kell az aktív habos előmosásra. Kézzel vagy nyomásmosóval is felvihető, és ezt mindenképpen alulról felfelé haladva permetezzük a gépjárműre

Harmadszor, megfelelő autómosó eszközt kell választanunk. A legjobb megoldás egy erre a célra készült kesztyű, amely puha mikroszálas szövetből vagy juhgyapjúból készült.

Negyedszer, ha tökéletesen biztonságos módon szeretnénk mosni az autónkat, akkor alkalmaznunk kell a Kétvödrös -módszert. Szükség lesz egy vödörre vízzel és autómosóval, valamint egy ún ülepítő vödörre, aminek az alján egy szennyeződés-elválasztó található , ahhoz hogy kiöblítsük a kesztyűt. Egy másik módszer az eredmény megőrzésére (amit csak a lakkréteg javítása után érdemes megfontolni), amivel további ragyogást kölcsönözhetünk autónknak,ez nem más mint a kerámia bevonat felvitele. Valami, ami szintén nagyszerűen működik és sokkal olcsóbb, egy jó viasz felvitele a javítás után, bár érdemes gyakrabban alkalmazni – például minden 3 hónapban. Hogyan kezdjük tehát?

Durva csiszoló, polírozó és fényező paszták – melyik való a lakkréteg polírozására ?

Durva csiszoló

A legtöbb polírozó paszta 3-4 változatban kapható. Az első kategóriában találhatóak a nagy szemcse átmérőjű – durva csiszoló paszták, amelyeket mély karcolások eltüntetésére használnak. Más szóval, amikor elkezdjük a lakkréteg javítását, kézbe kell vegyük a durva csiszoló pasztát, és az egész autót ezzel kell ,hogy polírozzuk.

Ezzel gyorsan megszabadulunk a mély karcolásoktól,  a mattulásoktól és a hologramoktól. Mivel a lakkok általában elég kemények, ez az autók 90%-ra vonatkozik. Különösen a BMW és az Audi metal lakkjaira, ezekről a karcolások eltávolítása több időt vesz igénybe, mint más gyártók autói esetén.

Azonban vannak akril lakkal rendelkező, nem metál autók is, amelyek érzékenyebbek. Ezek főként japán autók, különösen a Honda járművei, ahol nagyon könnyű tükörfényű felületet kapni még a metál lakkrétegeken is.

Az érem másik oldala az, hogy ezek hamarabb fognak karcolódni. Mindenesetre, amikor ilyen esettel foglalkozunk, akkor egyből egy durva polírozó pasztával kell kezdenünk.

Függetlenül attól, hogy milyen pasztával kezdünk, mindig meg kell políroznunk az autót még egyszer egy fényező pasztával (ultra finom fine cut), Ha kihagyjuk ezt a lépést, nagy valószínűséggel hologramok maradnak az autón.

Ezek láthatatlanok lesznek sötét vagy felhős időben, de a világosba kifejezetten rossz látvány fog lenni  . Egy jó lakkréteg javításnak legalább két lépést kell tartalmaznia. Ez a szabály ritkán jelent kivételt.

Kemény lakkok esetében a Q1 pasztát használjuk, míg a puha lakkoknál a Q3-at. A Q5 használata második vagy harmadik lépésként a lakkréteg javítása során elengedhetetlen annak érdekében, hogy egy lenyűgöző hatást érjünk el.

Vissza a blogba